Per clarifica entre l'Auvernho, lou Bourbounés e lou Velai

Publié le par li Mistralencs d'Auvernho

Prouvìncios estrangièros voulio dïre que sou pas del douméni reiau. Aqui lou rèi es Coumte d'Auvernho, Marqués de Prouvenço, Duc de Bretanho, etc...

Prouvìncios estrangièros voulio dïre que sou pas del douméni reiau. Aqui lou rèi es Coumte d'Auvernho, Marqués de Prouvenço, Duc de Bretanho, etc...

La departamentalisaciou pringuè de boucis à la Basso-Auvernho per li douna à l'Alaier e reciprocomen.

Dounè també dous gros troces de l'Auvernho à la Haute-Loire, qu'es dounc plô mai espandïdo que l'èro la pichouno prouvìncio de Velai.

Vaqui un bou resumat en quaucos lìnios traitos d'uno Istòrio d'Auvernho :


En 1790 la Constituante partagea la province en trois tronçons principaux. La Haute-Auvergne forma le département du Cantal; la Basse-Auvergne, sauf les environs de Cusset et d'Ebreuil, qui furent joints au département de l'Allier, forma, avec une portion du Bourbonnais et du Forez, le département du Puy-de-Dôme; on joignit le Brivadois et le Langhadois au Velay pour en faire le département de la Haute-Loire.

 

Cusset es bi auvirnhato.

Tout lou mounde sabio sèns nousto ajiudo que Lanjac es en Auvernho pròpriomen dïto e pas en Velai.

Remarcat que s'escrivio Langhac à la modo auvernhato que durant lounti vóuguè que s'escriguèsso GH en lioc de J, ço que se trobo inquèro d'uèi ammé lou vïlatge de Bughes en francés, Bùjas en auvernhat.

Publié dans Istòrio

Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article